onsdag 5 februari 2020

Jag håller på med lite terapiarbeten!

Jag har fått från Rehab att jag ska göra lite saker
som jag tycker är roligt varje dag.
Problemet är ju att allt ja tycker är roligt o det ja gjorde innan
smällen, kan jag inte göra idag av olika 
orsaker så nu har ja tagit upp stickningen.
Handarbete har jag alltid gillat men att 
brodera som jag älskar det funkar inte alls för det är för smått o pillrigt.
Stickade o virkade gjorde jag när jag va liten o mamma lärde mig,
men det har jag inte gjorde på säkert 20 år, men nu har 
jag börjat igen för det är något som funkar o det är kul.
Jag kan inte läsa mönster så det blir avig och räta men inget mönster
för det funkar inte. Fattar inget alls av att läsa
mönster. 

Började med en tröja till Ruffe och nu är den klar.
Den blev rätt bra, jag är nöjd faktiskt.


Han gillar den för den är varm o skön. 
Garnet är ett Norskt garn som heter 
Viking Garn Raggen
Ett underbart garn att sticka i.
Jag brukar ju köpa billiga garn men nu
märkte ja att det är stor skillnad på 
Garn och Garn.


Har börjat på en ny tröja till han med ett mönster
som jag tyckte va enkelt men det där med att 
sticka med 2 färger va fasen inte lätt. 
Har aldrig gjort det förut så det va en utmaning
vill jag göra.
Det blev inte bra men det blev en skalle på 
framsidan o det är ju iaf bra.
Det syns va det är iaf.
Får se hur den blir när den är klar,
den blir rätt tunn så om det blir en vår/sommar
tröja eller om ja ska förstärka den på något sätt
det får vi se. 
Risken för att den är för liten om han inte får den förrän till
sommaren.


Provade även att sy en liten filttröja till han, tänkte 
att det är nog enklare än att sticka,
men jag kan inte sy häller så den ser ut som den gör 
men jag är nöjd o han är nöjd vill jag lova för den är tokvarm.
Jag får sy med öronproppar för jag klarar inte av ljudet på 
maskinen men det går det oxå.
Ska nog göra bägge sakerna tror jag, lite 
sticka o lite sy så blir det nog bra.

Nu ska jag o Ruffe ut o gå i solen 
det är kallt -5 men det är skönt! 

Kram P 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar