måndag 20 januari 2020

Vinter eller vår ???

Ja a är det vinter eller vår det är frågan??
Grannens syrenbuske är iaf full i knopp
och min näsa säger mig att det är vår ute. 
Detta är helt sjukt.

Jag vill ha vinter!!
Några grader kallt och massa snö och plogade vägar
då är jag nöjd.
Tänk så härligt att gå ut o det biter lite i kinderna och näsan
utan att det är för kallt.
Underbart med vintern.

Nu tror jag att det är vår ute tyvärr.
Vi gick en promenad igår i skogen efter vattnet och det 
satt massor med folk på var och varannan klippa
och njöt i solen.
Ja det var +8 och strålande sol så det är väl vår då?



Tyvärr syns det inte så bra men ljungen i marken var högre än våran lille
Rufus :)
Där han gick o det var en liten grop så försvann han hel. 
Hahahahaha
Han fick känna på Vänern oxå för första gången o det var farligt när vattnet
kom på nosen.
Han är så otroligt nyfiken men samtidigt så satans rädd för allt och inget,
mörkret ska vi inte ens nämna, det är livsfarligt.
Han skäller på allt o alla och det som inte finns så fort det blir mörkt ute.
Hoppas det går över snart!!

Det var en otroligt fin dag ändå igår när vi var ute och gick. 


Ska inte klaga men jag vill faktiskt ha vinter nu.......

Till helgen åker vi till husvagnen igen och det skal bli intressant och se
om det finns någon snö kvar där uppe.
Har hört att det finns i backen men runt vagnarna så är det bara gegga.
Mindre roligt.
Vi håller tummarna för att snön kommer snart för den måste väl
ner innan sommaren kommer..

I morgon skall jag träffa rehab läkaren igen så nu får vi höra vad han säger.....
Blir det jobb eller inte???

Ha en fin dag 
Kram P





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar