lördag 11 april 2020

Lite av allt.


Det har hänt en del sen sist.
Mina 2 terapiarbeten är klara.
Känner mig duktig för jag har aldrig gjort något sådan förut.
2 Poncho i olika garn 🧶.
Den ena är ganska tunn och den andra 
värmer bra på vintern.


Denna kille ger oss många skratt varje 
dag vill jag lova.


Kolla stilen när han sover, uppe på ryggstödet 
på soffan och det 
konstiga är att han trillade inte 
ner häller :) 
Där sov han gott länge.



Ett besök hos frissan har 
har det oxå blivit, sedan jag 
ökade mina tabletter så har jag tappat ännu
mera hår så det var så tunt så, 
det gick inte att göra så mycket åt det mer än att 
klipp av det o vänta på att det 
skall komma tillbaka:(


Frissan tog en bra bit men det är så ibland,
bara gilla läget.

Vi har även gått färdigt valp kursen så
nu är det träning för hela slanten
som gäller.
Varje dag så skall nog detta bli hund av 
honom oxå hopps jag.


Vi har även kastrerat han så nu är det tratt
som gäller tills nästa helg.
Plåstret över stygnen tog vi bort idag och det
såg jätte fint ut.


En liten tupplur hos husse när man har ont o är trött
är aldrig fel 😊




Sover gott gör han lilla killen,
han som älskar att ligga på ryggen och sova..

Det var ett tag sedan jag slutade sticka o jag har 
medvetet hållit uppe ett tag pga av att jag inte har mått bra 
och inte orkat helt enkelt.


Men nu är ja på g igen.
Fast denna gång blir det ingen poncho :) 
Jag behöver ju inte ha överflöd av dom,
denna gång provar jag något nytt.
Jag kan INTE läsa beskrivningar på varken
virkning eller 🧶 stickning 
och absolut INTE gör mönster.
Men skam den som ger sig!!
Nu skall jag prova det iaf därför skriver jag inte ut vad det skall
bli ifall att det blir något helt annat 
hahahahaha man vet ju aldrig.
Det är mönster o det va inte så svårt tyckte jag 
men kan änka mig att jag gör säkert fel eftersom
jag tycker så men vi får se en annan dag.
Jag skall iaf prova.

Har varit inne på Neurologen nu några ggr dom sista veckorna
för att se vad som hänt i huvudet efter smällen.
Dom gör tester o kollar olika saker bla arbetsminnet som det 
så fint heter 😊 
O visst antecknade jag innan detta hände men det var av olika 
anledningar tex om ja var på områden som inte var mina egna,
då skrev jag gärna upp så att ja slapp o fråga hela tiden och
ha saker i huvudet som jag inte behöver tycker jag bara 
är onödigt,
sedan beror det även på stress att jag glömde saker ibland
men detta är inget konstigt för det
är ju så livet är ibland.
Ibland är det mer stress o ibland så
funkar det helt ok och jag har hela mitt liv använt
mig av papper o penna och almanacka.
Det är min grej lixom!
Andra har telefonen eller datorn
o skriver i men det funkar inte 
för mig.
Alla är vi olika.

Det ska iaf bli skönt o få svar om ca 2 v
på vad som hänt och om det är tillfälligt eller bestående men i hjärnan 
som jag har .
Hjärntröttheten kommer jag få leva med resten av livet 
och vissa saker kommer jag aldrig mer kunna göra,
utan det är bara att börja anpassa mig till mitt
nya liv och göra det bästa av det.
Någon gång när jag orkar så skall jag skriva här o 
förklara vad jag går igenom men just nu 
funkar inte det.
Jag är inte där än så att jag kan göra det, 
men det kommer.


Nu är det sov dax, jag hör hur kudden
ropar på mig. Det är bäst att lyssna för annars
kommer huvudvärken i natt eller i morgon.

Natt natt 
/P





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar