tisdag 17 december 2019

Så här kommer mitt liv att bli.....

Mitt liv har ju ändrats en hel del sedan 28/12-18 
när jag slog i huvudet i en dörrkarm.
Nu har min huvudvärk minskat med hjälp av långverkande tabletter. 
Från att har haft kraftig värk till att ha "vanlig" värk nu som går bort med hjälp av vanliga huvudvärkstabletter så känns mitt liv helt ok, 
men nu är det hjärntröttheten som är som den är och den går inte att göra något åt, utan den får ja ha men jag måste lära mig att anpassa mig efter den och göra saker i korta stunder och mycket vila.
Även använda mig av alla hjälpmedel som jaghar fått som tex :

* Almanacka
* Postit lappar
*Att göra listor
* Kom i håg listor

och mycket mycket mer tips o råd som jag fått på Dagrehab som jag går på.





Har även fått ett block av dom som jag skall skriva Dagbok i,
 men bara om jag gör något utöver mitt schema som jag har fått,
jag skall även anteckna min huvudvärk i skala 1-10,
mitt mående och min trötthet så att dom kan ha lite koll på det oxå.

Detta är en stor förändring i mitt liv, jag som alltid har haft allt och allas saker i huvudet 
kommer hädanefter att bara kunna ha mitt eget om jag har tur. 
Med alla hjälpmedel så kommer hoppas jag att detta kommer att funka.

Ibland så blir jag så trött på mig själv för att när ja kommer på att DET måste jag notera, 
men innan jag fått fram blocket o pennan så har jag glömt vad jag
skulle skriva :(
Det är hopplöst ibland, vissa saker kommer jag ihåg men vissa är helt borta.
Blir så frustrerad.

Skriv det i telefonen tänker ni nu men det är lika hopplöst det 
för när jag skall göra det så har jag glömt vilken app jag använder för
att göra anteckningar i så det är lika illa, eller när jag skall ta fram något jag skrivit så
kommer jag inte ihåg vart jag skrev det.

Tyvärr kan det bli lite upprepningar här i mina inlägg för som sagt jag kommer inte 
alltid ihåg vad jag dikterat :( 
hopppas ni som läser har överseende med detta.



Nä nu skall jag lägga mig o vila bredvid denna lilla sak.



Han älskar att ligga under filten o mysa så där är vi rätt lika han o jag.



Sover gott i Syrrans famn gör han oxå.

Hoppas ni har överseende med alla stavfel o allt annat fel som blir här nu, försöker att skriva lite och dikterar mycket men det blir inte alltid rätt o jag försöker att rätta men det är inte alltid jag ser felen.

Må då gott tills vi skrivs igen :)

Kram P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar